Sila hubungi saya di talian 010.231.2157 untuk maklumat lanjut..

Apa Itu Aloe Vera??

Apa Itu Aloe Vera
Sekiranya anda tidak pernah mendengar mengenai tumbuhan rawatan kecemasan, tanyakan pada jiran?jiran anda. Anda pasti akan berjumpa dengan ramai dari mereka yang mengetahui dan pernah mengalaminya. Ada yang mengelarkannya sebagai Tumbuhan Rawatan Kebakaran tetapi nama rasminya ialah Aloe Vera.

Aloe Vera (biasanya disebut sebagai A'low Veer'a) juga digelar 'Tumbuhan Ubatan', 'Tumbuhan Rawatan Kecemasan' atau Tumbuhan Ajaib'. Nama saintifiknya 'Aloe Barbadensis'.

Orang?orang Sepanyol memanggilnya 'Sa'villa. Bahasa Sanskrit 'Ghrita?Kumari'. Di Malaysia ialah ‘Jaddam', 'Lu Hui' di dalam bahasa Cina, 'Erva Babosa' di dalam bahasa Portugis tetapi di dalam bahasa Greek, Latin, Itali, German, Russia dan Hawai, ia dipanggil 'Aloe' dengan 'e' yang dihujungnya dibunyikan sebagai 'a' yang panjang 'Vera' di dalam bahasa Latin ialah 'benar'.
Pada zaman Mesir Lama, Aloe Vera dianggap sebagai khasiat rawatan perubatan yang terbaik sekali. Namun begitu, Aloe Vera dari jenis yang lain juga didapati berkesan.

No comments:

Post a Comment